Logo
نوشته های من
بلاگ

تونل زمان

بلاگ

یادگیری زبان رسانه ­ها

یادگیری زبان رسانه ­ها

برای درک ساز و کار تجارت ، شما باید با زبان تجارت آشنا باشید. این مطلب در مورد تبلیغات نیز صدق می­کند. وقتی با واژگان رسانه ­های تبلیغاتی آشنایی داشته باشید، به خوبی فرآیند و عملکرد رسانه­های انبوه را در مبارزۀ تبلیغاتی­تان درک خواهید کرد.

آگاهی از واژگان ، دامنه­ای فراتر از این دارد. با آگاهی از واژگان و نظریه ­های رسانه ­های تبلیغی می­توانید ایده ­های خود و قوانین را با هم هماهنگ کنید. همچنین می­توانید اجزای یک مبارزۀ تبلیغاتی را با هم به تناسب انتخاب کنید و به عنوان یک شریک آگاه و تأثیر گذار در فرآیند توسعۀ مبارزۀ تبلیغاتی به خوبی پذیرفته شوید.

واژگان مورد استفاده در رسانه ­های تبلیغاتی سخت یا پیچیده نیست. هیچ­کس سعی نکرده است برای توضیح نحوۀ کارکرد رسانه­ ها، واژگان پیچیده­ای را ابداع کند. در واقع واژگان خود به همراه صنعت ، توسعه یافته­اند. بنابراین بسیاری از واژگان از نظر نحوۀ تعریف و کاربرد معقول بنظر می­رسند. اما در عین حال هیچکس هم دوست ندارد که در وسط بحث، کلام را متوقف کرده و معنای واژه­ای را برای شما توضیح دهد.

همه تصور می­کنند که شما به معانی واژه­ ها آگاهی دارید. شما باید معانی واژگان موجوددر زمینۀ رسانه ­ها را مثل معنای واژه­ هایی همچون راست، چپ، بالا و پائین بدانید. شما وقت آن را نخواهید داشت که در وسط بحث کلام را متوقف و معنای واژه­ها را از جایی پیدا کنید. اعمال و افکار در تبلیغات به سرعت منتقل می­شوند. بنابراین دانستن واژگان باید برای شما یک توانایی ثانویه محسوب شود.

بیشتر بخوانید
طراحی کمپین تبلیغات سیاسی

در این قسمت، یک زبان ساده و صریح ، متشکل از واژگان اصلی توضیح داده می­شود که در برنام ه­ریزی رسانه ­های تبلیغاتی هم معمولاَ از آن استفاده می­شود. می­توانیم با واژۀ «رسانه­ ها» (media) کار خود را اغاز کنیم.

رسانه ­ها امکان انتقال پیام تبلیغاتی را برای ما فراهم می­کنند. واژۀ Media جمع است و مفرد آن Medium میباشد. واژۀ جمع دیگر آن Mediums است که در مورد افراد غیب­گو استفاده می­شود و به طور معمول در تبلیغات از آن استفاده نمی­کنند. یک رسانه (همچون یک مجله ، یک شبکۀ تلویزیونی، یک ایستگاه رادیویی یا یک روزنامه) را وسیلۀ انتقال پیام (Media vehicle) می­نامند.

اجزای رسانه­ای تشکیل­ دهندۀ یک تبلیغ همان واحد­های تبلیغاتی[1] هستند. برای مثال اگر رسانۀ مورد نظر شما مجلات است، وسیلۀ انتقال پیام شما می­تواند «مجلۀ خانواده» باشد . در نتیجه واحد تبلیغاتی شما ممکن است شامل یک تمام صفحۀ کاملاَ رنگی باشد.

[1] - Advertising unit

نظر خود را بنویسید